1. معرفی شرکت
    1. آشنایی با شرکت
    2. تاریخچه شرکت
    3. واحدهای تولیدی
    4. ماموریت ، چشم انداز و اهداف
    5. طرح های توسعه
    6. بهداشت ، ایمنی و محیط زیست (HSE)
    7. تعالی سازمانی
    8. دستاوردها و افتخارات
    9. فضای سبز شرکت
    10. شرکت های تابعه
    11. تاپ چارت
    12. هیئت مدیره
    13. مدیران شرکت
  2. محصولات
    1. میلگرد ساده
    2. میلگرد آجدار
    3. شمش
    4. اسفنجی
    5. بریکت
    6. گندله
    7. کنترل کیفی و آزمایشگاه
  3. خرید
    1. ارتباط با واحد خرید
    2. سیستم ارتباط با تامین کنندگان
    3. لیست مناقصه های فعال
    4. خرید مواد اولیه ، مصرفی و انرژی
    5. برنامه ریزی و پشتیبانی خرید
    6. امور قراردادها و امور گمرکی
    7. انبار
    8. خرید قطعات یدکی
  4. فروش
    1. معرفی واحد فروش
    2. ارتباط با واحد فروش
    3. سیستم ارتباط با مشتریان
    4. مزایده
    5. کاتالوگ محصولات
    6. شماره حساب های فعال شرکت
    7. فرآیند رسیدگی به شکایت مشتریان
  5. سهام
    1. آگهی ها
    2. ارتباط با امور سهام
    3. ورود به سیستم سهامداران
    4. سوالات متداول
    5. ترکیب سهامداران
    6. اطلاعات مالی
    7. مجامع
    8. تصمیمات مجامع عمومی
    9. اطلاعات افزایش سرمایه
    10. دریافت گواهینامه حق تقدم سهام
  6. روابط عمومی
    1. گالری تصاویر
      1. ریخته گری
      2. کارخانه نورد
      3. کارخانه فولادسازی 1و2
      4. کارخانه احیا
      5. کارخانه گندله سازی
      6. کارخانه کنسانتره
      7. پست برق
      8. واحد اکسیژن
      9. واحد آبرسانی
      10. جرثقیل سقفی
      11. شبکه راه آهن
      12. فضای سبز
      13. نمای کلی کارخانه
      14. واحد ریخته گری
      15. واحد پست گاز
      16. تصفیه دود
      17. کارخانه فولادسازی 2
    2. فیلم
    3. درخواست بازدید از مجتمع
    4. ماهنامه طنین
    5. مقررات بازدید کنندگان
    6. کتاب فرهنگنامه ایمنی در آزمایشگاه
    7. گزارش تصویری
    8. آرم شرکت
    9. خبرنامه تصویری
  7. اخبار و رویداد ها
  8. تماس با ما
    1. اطلاعات شرکت
    2. شماره تماس دفاتر معاونان و مدیران
    3. اطلاعات تماس
  9. بومی سازی
    1. نمایشگاه دائمی ساخت داخل
    2. ارتباط با واحد بومی سازی
    3. نمایشگاه مجازی

تعالی سازمانی

معرفی شرکت

  1. آشنایی با شرکت
  2. تاریخچه شرکت
  3. واحدهای تولیدی
  4. ماموریت ، چشم انداز و اهداف
  5. طرح های توسعه
  6. بهداشت ، ایمنی و محیط زیست (HSE)
  7. تعالی سازمانی
  8. دستاوردها و افتخارات
  9. فضای سبز شرکت
  10. شرکت های تابعه
  11. تاپ چارت
  12. هیئت مدیره
  13. مدیران شرکت

نظام های مدیریت فولاد خراسان

شرکت مجتمع فولاد خراسان با نگرش مدیریت کیفیت جامع (TQM) اقدام به استقرار نظام های مدیریت از جمله: سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 ، سیستم مدیریت رضایت مشتری بر مبنای ISO 10004  ،  سیستم مدیریت شکایت مشتری بر مبنای ISO 10002 ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001 ، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001 ، سیستم مدیریت کیفیت آموزش ISO 10015 ، سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهی ISO/IEC 17025 ، سیستم مدیریت انرژی ISO 50001 ، نظام تعالی سازمانی (EFQM)، نظام مدیریت برنامه ریزی استراتژیک، نظام مدیریت ریسک و نظام مدیریت تحول و... نموده است.
الف) استقرار نظام های مدیریتی
 استقرار استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت ISO 9001 :
استقرار استاندارد مذکور با رویکرد رضایتمندی مشتریان، پس از آموزش های عمومی، مستندسازی و ممیزی نهایی گواهینامه مربوط در مرداد ماه سال 1383 توسط شرکت DNV صادر و در سال 1397 شرکت پس از اتمام ممیزی شخص ثالث توسط SGS موفق به ارتقای ویرایش استاندارد مذکور به نسخه 2015 گردید.  براساس الزامات این استاندارد 8 اصل مدیریت کیفیت در شرکت مورد توجه قرار گرفته است: 1- سازمان متمركز بر مشتری (مشتری مداربودن سازمان) 2- رهبری 3- درگیری تمام افراد 4- رویكرد فرایندی 5- دیدگاه سیستمی به مدیریت 6- بهبود مداوم 7- رویكرد واقع گرایانه (تحلیلی) در تصمیم گیری ها 8-اعتقاد به منافع متقابل در مناسبات با تامین كنندگان 9- سیستم مدیریت رضایت مشتری 10- سیستم مدیریت شکایت مشتری
استقرار استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت و آموزش ISO 10015 :
استقرار استاندارد مذکور با رویکرد توانمند سازی منابع انسانی پس از مستندسازی و تشکیل کمیته های تخصصی و ممیزی نهایی گواهینامه مربوطه در دی ماه 1389 توسط شرکت DNV صادر گردید.
 استقرار استاندارد بین المللی مدیریت زیست محیطیISO 14001:
استقرار استاندارد مذکور با رویکرد رضایتمندی جامعه پس از آموزشهای عمومی، تخصصی، مستندسازی و ممیزی نهایی توسط شرکت DNV، گواهینامه مربوطه در مهرماه 1384 صادر گردید بر اساس الزامات این استاندارد جنبه های زیست محیطی ناشی از فعالیتهای شرکت شناسایی و اقدامات کنترلی برای آنها تعرف و با اندازه گیریهای ادواری سیستم تحت کنترل می باشد. و در سال 1396 شرکت پس از انجام ممیزی شخص ثالث توسط شرکت SGS موفق به ارتقای ویرایش استاندارد مذکور به 2015 گردید. برخی اقدامات انجام شده در راستای استاندارد فوق: نصب سیستم تصفیه دود و غبار، نصب سیستم ONLINE زیست محیطی، احداث تصفیه خانه پساب های صنعتی، احداث تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی، ایجاد 263 هکتار فضای سبز و. ..
 استقرار استاندارد بین المللی مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001 :
 استقرار استاندارد مذکور با رویکرد رضایتمندی کارکنان پس از آموزش های عمومی، تخصصی، مستندسازی و ممیزی نهایی توسط شرکت DNV، گواهینامه مربوط در مهرماه 1384 صادر گردید. بر اساس الزامات این استاندارد ریسک های ایمنی و بهداشت شغلی که سلامت کارکنان را به مخاطره می اندازد شناسایی و برنامه های کنترلی متناسب برای هر یک تعریف و انجام می شود. انجام معاینات ادواری پرسنل به صورت سالانه و پیگیریها و اقدامات بعدی یکی از عوامل موثر در تضمین سلامت کارکنان میباشد. گشتهای VIP که به صورت مستمر با حضور مدیریت عامل و مدیران ارشد سازمان از هریک از واحدهای تولیدی و پشتیبانی انجام می شود پشتوانه بسیار خوبی به لحاظ رعایت و حفظ الزامات این استانداردها و نظام آراستگی محیط کار (5S) می باشد. استقرار استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاهی ISO/IEC 17025 : در راستای افزایش رضایت مشتریان توام با افزایش کیفیت، فولاد خراسان اقدام به احداث آزمایشگاه های تخصصی از مرحله ورود مواد اولیه به فرآیند تولید تا تحویل محصول نهایی به مشتری نموده و در این راستا موفق به اخذ گواهینامه آزمایشگاه همکار(آکرودیته) از اداره کل استاندارد استان خراسان رضوی برای آزمایشگا ه های نورد، فولادسازی، شیمی و سیالات شده است. همچنین گواهینامه مدیریت کیفیت آزمایشگاهی  ISO/IEC 17025 برای آزمایشگاه متالوژی ( آزمایشگاه نورد، فولاد سازیو احیاء مستقیم) از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران شده است، که پیاده سازی و استقرار این استاندارد در دستور کار سایر آزمایشگاه های شرکت نیز قرار دارد.
استقرار استاندارد بین المللی مدیریت انرژی ISO 50001 :
 استاندارد سیستم مدیریت انرژی برمبنای ISO 50001 امروزه در بسیاری از سازمانها در سطح جهان استقرار یافته و پیش بینی می شود که از نظرگستردگی فراتر از سایر سیستم های مدیریتی برسد ولی تفاوت مهم این سیستم با سایر سیستمهای مدیریتی در جنبه فنی آن است که مستقیماً بهبود عملکرد و کاهش مصارف و هزینه های انرژی را در پی دارد. این استاندارد برپایه چرخه PDCA بنا شده و چارچوبی را برای اقدامات اساسی زیر فراهم می آورد: 1- توسعه خط مشی انرژی در سازمان 2-بازنگری انرژی شامل جمع آوری، تدوین و تحلیل انرژی   3- تعیین اهداف کلان و خرد در جهت تحقق خط مشی  و اجرای پروژه های بهبود عملکرد انرژی 4- اندازه گیری و صحه گذاری عملکرد انرژی 5- بازنگری و بهبود مداوم این سیستم در مجتمع فولاد خراسان در مهر ماه سال 1395 مستقر و منجر به دریافت گواهینامه ISO 50001:2011 از شرکت SGS سوییس شده که در سال 1398 موفق به اخذ ویرایش جدید ISO 500012018 گردید . مهمترین فعالیت های واحد انرژی در راستای استقرار سیستم و بهینه سازی مصرف انرژی در مجتمع فولاد خراسان عبارتند از: 1- تدوین و ابلاغ خط مشی، مستندسازی، تهیه و تدوین اطلاعات مصارف انرژی، شناسایی نواحی و تجهیزات مصرفکننده بارز  2- تدوین اهداف کلان و خرد، تعیین خط مبنای مصارف، پیش بینی سالانه مصارف و تعیین صرفه جویی سالانه انرژی  3- اندازه گیری، کنترل و پایش مصارف آب و انرژی و تهیه گزارشهای دورهای 4- تدوین گزارش بازنگری انرژی به عنوان گزارش تفصیلی مصارف سالانه همه نواحی و همه حامل های انرژی در هر سال 5- انجام بازرسی انرژی و اخذ گواهینامه رعایت معیار مصرف بر مبنای استاندارد ملی آهن و فولاد (9653)  6- پیگیری و پایش نتایج پروژههای کاهش مصارف انرژی ازجمله پروژه Revamping کوره قوس الکتریکی، هات شارژ کوره پیشگرم نورد، طرح فرآوری قراضه و سایر پروژه ها 7- شناسایی و نصب تجهیزات اندازه گیری، کالیبراسیون کنتورها، فعال سازی سیم کارت طرح مونیتورینگ ایستگاه گاز مرکزی
 استقرار استاندارد مدیریت رضایت مشتری ISO 10004 :
یکی از عناصر کلیدی موفقیت سازمانی رضایت مشتری از سازمان و ارائه خدمات/محصولات آن است. بنابراین مشاهده و اندازه گیری رضایت مشتری ضروری می باشد. اطلاعات بدست آمده از پایش و اندازه گیری رضایت مشتری می تواند کمک به شناسایی فرصت ها برای بهبود استراتژی سازمان ارائه خدمات/محصولات، فرآیند ها و ویژگی هایی که توسط مشتریان با ارزش هستند، نماید. چنین بهبودی می تواند اعتماد مشتری و در نتیجه منافع تجاری و دیگر منافع را تقویت کند. شرکت مجتمع فولاد خراسان نسبت به پیاده سازی این استاندارد اقدام نموده که موفق به اخذ گواهینامه این استاندارد در سال 1397 از شرکت SGS گردید.
استقرار استاندارد مدیریت شکایت مشتری ISO 10002 :
 طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری در تمامی بنگاه های اقتصادی و کمک رساندن به سازمان ها، مشتریان و کلیه طرف های ذینفع، هدف  این استاندارد می باشد. شرکت مجتمع فولاد خراسان نسبت به پیاده سازی این استاندارد اقدام  نموده که در سال 1397 موفق به اخذ گواهینامه این استاندارد از شرکت SGS گردید.
ب) نظام تعالی سازمانی:
نظام تعالی سازمانی در شرکت ابتدا بر اساس مدل «بنیاد کیفیت اروپا» (EFQM) و سپس مدل «جایزه تعالی سازمانی کشور» استقرار یافته است. شرکت مجتمع فولاد خراسان همگام با سایر سازمان های ایرانی با استقرار مدل تعالی سازمانی چارچوب مناسبی برای اعمال روش های نوین مدیریتی انتخاب نموده که برآن اساس نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود سازمان خود را شناسایی و در جهت تعریف برنامه های بهبود و اجرای آنها گام بر می دارد. رهبران فولاد خراسان اعتقادات و باورهای محوری خود را برای ماندگاری در کسب و کار بر اساس 10 اصل بنیادی الگوی تعالی سازمانی ویرایش 96 به شرح زیر استقرار نموده است:         * اخلاق مداری، پاسخگویی و شفافیت         * ارزش افزایی برای مشتریان         * ایجاد مشارکتهای اثربخش         * پایبندی به مسولیت های اجتماعی         * تاب آوری و کسب نتایج پایدار         * توسعه قابلیتهای درون سازمانی         * چابکی نظامها و فرایندهای سازمانی         * رهبری دوراندیش و الهام بخش         * موفقیت از طریق سرمایه های انسانی         * یادگیری، بهبود و نوآوری فولاد خراسان از سال 1385 با اجرای آموزشها و استقرار مدل تعالی پس از اخذ گواهی « تعهد به تعالی » در سال 1386 و اخذ تقدیرنامه های دو، سه و چهار ستاره در سالهای 1387، 1388 و 1389 موفق به اخذ تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی به عنوان نماد سرآمدی شرکت های ایرانی در سالهای 1391، 1392، 1394، 1395 گردید. برخی از پروژه های بهبود ناشی از خودارزیابی که نقش اساسی در بهبود فضای کسب و کار داشته عبارتند از: - تدوین و جاری سازی نظام مدیریت فرایندها(BPM) - عارضه یابی ارتباطات درون سازمانی - بازنگری فرایندهای منابع انسانی شامل فرایندهای :جذب، جانشین پروری، آموزش، جبران خدمت بر اساس برنامه استراتژیک منابع انسانی تدوین و جاریسازی سبك ‌هاي رهبري - تدوین و جاری سازی  مدل شايستگي رهبران (معاونین، مدیران و روسا) - انجام ارزيابی 360 درجه و استخراج برنامه توسعه رهبران(LDP) - نظام آراستگی محیط کار(5S) - نظام نگهداری و تعمیرات فراگیر(TPM) - نظام مدیریت فناوری و نوآوری
ج) نظام برنامه ریزی و مطالعات راهبردی :
 بخش صنعت و معدن کشور در افق 1404، همسو با اهداف سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، جایگاه نخست اقتصادی و صنعتی را در منطقه هدفگذاری نموده و فولاد خراسان نیز در راستای این چشم انداز رسیدن به برنامه 5/3 میلیون تن فولاد خام را  جزو اهداف اصلی خود قرار داده و  از سال 87  با طراحی و استقرار فرآیند مدیریت استراتژیک بر اساس رویکرد تلفیقی  BSC-SWOT که هر ساله مورد بازنگری قرار می گیرد به عنوان سازمانی استراتژی محور جهت رسیدن به چشم انداز تلاش مینماید. اساسا فرایند برنامه ریزی و مطالعات راهبردی در فولاد خراسان شامل پنج مرحله است: 1. تدوين استراتژي: تدوین ارکان جهت ساز (بیانیه ماموریت، بیانیه چشم انداز، ارزش ها و مقاصد استراتژیک)- تحليل خواسته ها و انتظارات ذي‌نفعان-تحلیل محیط کلان (PESTLE)- تحلیل محيط صنعت (پنج نیروی رقابتی پورتر)- تحلیل محیط درونی (RBV)- تدوین  استراتژی‌ 2. ترجمه استراتژي: ترسيم نقشه استراتژي-تعيين شاخص‌هاي كليدي عملكرد (KPI’s)- شناسايي و اولويت‌بندي اقدامات استراتژيك-تدوين بودجه استراتژيك -برنامه‌‌ریزی سناریو و ارزيابي ريسك استراتژي 3. همسوسازي استراتژيك: تحلیل‌های محيطي و تدوین استراتژی-ترسيم نقشه استراتژي-تعیین شاخص‌هاي كليدي عملكرد-شناسايي و اولويت ‌بندي اقدامات استراتژيك 4. اجرای استراتژی: اجرای اقدامات استراتژیک –پایش دوره ای شاخص های کلیدی عملکرد– پایش تحقق اهداف استراتژیک 5. ارزیابی و بازنگری استراتژی: بازنگری استراتژی های سازمان بر اساس ارزیابی های دوره ای دستیابی به استراتژی های شرکت و ارزیابی محیطی با توجه به تاثیر محرک های درونی و بیرونی  شرکت مجتمع فولاد خراسان در راستای تحقق چشم انداز و استراتژیهای خود، پروژهها و برنامه های استراتژیک را با تشکیل تیم های تخصصی و بهکارگیری ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری نوین پیاه سازی نموده و در جلسات عالی هم اندیشی، از جاری سازی آنها اطمینان حاصل نموده و همواره در پی اصلاح مسیر استراتژیک خود می باشد.
مدیریت ریسک
هدف از مدیریت ریسک در سازمان، افزایش احتمال دستیابی به اهداف تعیین شده است، به گونه ای که سازمان بتواند تهدیدها و شرایط ناسازگار را شناسایی و مدیریت کرده و برای بهره برداری از فرصت هایی که ممکن است ظاهر شوند، آمادگی داشته باشد که در این راستا با تعریف پروژه مدیریت ریسک در سازمان در سال 1396 استقرار آن آغاز گردیده و برای اهداف فرآیندی و استراتژی شرکت بر اساس متد تعیین شده ریسک ها و فرصت ها شناسایی، اولویت بندی و جهت کنترل و کاهش ریسک ها و بهره گیری از فرصت ها اقدامات لازم تعریف گردید.
 نظام مدیریت تحول
مدیریت تحول (تغییر) رویکردی ساخت یافته برای ایجاد تحول در افراد، تیم ها و سازمان ها، از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب آینده است که از طریق طراحی و استقرار نظام مند فرآیند شناسایی، تعریف، مدیریت و کنترل کلیه اقدامات و پروژه های بهبود استخراج شده در نظام های برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت ریسک، تعالی سازمانی، سیستم های مدیریتی، نظام پیشنهادها، نظرسنجی ها و ...، از طریق کمیته های تحول صورت می پذیرد.